8 Haziran 2017 Perşembe

Caps Yaptım.. :)

En son (diğer sitemizde) yayınladığımız çok korkutucu 😄 yazımızdan dolayı bayağı psikolojimiz bozuldu..  Aslında bana göre çok faydalı bir paylaşım oldu..Ama gene de biraz ürkütücü idi.. O nedenle şimdi biraz gülelim istedim..

CAPS YAPMAK (CAPSlemek - Başlık atmak)

İnterneti şöle gezerken,google,nin resim arama kısmında komik capslere rastladım..Özellikle bebek capsleri,altına /üzerine yazılan komik sözlerle gerçekten harika olmuşlardı..Tabii yetişkinlere ait capslerde vardı..Onlar da komiklikte geri kalmıyodu..Ancak çoğu capslerin içerisinde hakaret ve küfürlerde vardı..İşte bu işin tuzunu kaçırmış gibiydi..

Caps nedir?

Caps,ingilizce de "kapaklar,başlıklar" gibi anlamlara geliyor..Buradan gelen bir yaklaşımla,resimlere eklenen sözlerle caps ifadesi başka bir boyut kazanmış oluyor..

Caps ifadesi, "Caps ifadesi Capture yani yakalamak kelimesinden gelmektedir. Ekranda olan biteni Resim veya Video formatında kayıt için kullanılan bir terim. Caps terimi benzer şekilde Screen Shot (ekran fotoğrafı) ifadesi gibi ekran görüntüsünü ifade etmek için kullanılır. "diye tarif edilmiş.. KAYNAK

Yani,buradan anladığımıza göre caps,"ekranda resim yakalamak" anlamına geliyor..
CAPSlemek ise "resmin görüntüsüne uygun olan ifadeleri,resmin üzerine yazma sanatıdır.."

Peki nasıl caps yaparız? İstediğiniz resimlere,resmin ifadesine göre istediğiniz ifadeyi yazabilirsiniz..yani capsleyebilirsiniz.. :) Tabii,resimlere ait telif haklarına da dikkat etmeniz gerekir..Bunda sakınmak istiyorsanız,bunun için ayarlanmış özel siteler bulunuyor..Türkçe olan siteler de var..Mesela incicaps gibi..

Resim seç ve resmin ifadesine göre caps oluştur; (meme generator)

Bir de şu an benim de kullandığım yabancı siteler de bulunuyor..Mesela imgflip.com gibi..Ben de burada bir kaç tane komik caps oluşturdum..Şimdi onları sizlerle paylaşacağım..Umarım beğenirsiniz..Sizler de bu tür komik capsler yapmak istiyorsanız, BURADAN istediğiniz resimleri seçebilir ve ifadelerinizi ekleyebilir ve hatta size verilen linklerden bunu paylaşabilirsiniz..Yalnız dikkat edin,küfür ve hakaret içeren ifadeler yazmayın ve bunları paylaşmayın derim..Sonra başınız çok ağrıyabilir..

NOT: Bu arada, ben sitenin ücretsiz olduğunu tahmin ediyorum.Zaten bu hazırladığım capsler için herhangi bir üyelik falan yapmışda değilim..Yani ücretsiz bir şekilde hazırladım..Ancak ücretli olup olmadığını da tam olarak bilmiyorum..Yani ücretli abonelik falan denilmiş ama galiba bu sadece bazı özelliklere sahip olabilmek için yapılmış olabilir..Ben ücretsiz olarak ve üyelik gerektirmeyen ksımdan gerçekleştirdim..Yani isterlerse bu capsleri silebilirler..Onu da söyleyeyim..Eğer yayınladığım resimler silinirse,maalesef ben de onları buradan silebilirim..Sadece eğlence amaçlı yayınlamıştım..Umarım silmezler..

Beğenme ve Paylaşım serbest..

İşte benim seçip beğendiğim resimlere,resimlere uygun komik ifadelerim..Bu arada resim altında BAK,BEĞEN VE PAYLAŞ yere tıklarsanız,karşınıza resmin bulunduğu sayfa açılacak..Ve orada beğenme ve paylaşım siteleri bulunucak..Ne kadar çok beğenme ve paylaşım olursa bu capsli resimin sitede kalma süreside artacaktır..Ben bunu anladım..Ne kadar çok beğenme ve paylaşım olursa,capsli resmin o kadar çok sitede kalma durumu var..

                                       var mı lan bana yan bakan (1) BAK,BEĞEN VE PAYLAŞ

                                              al yan bakıyom işte (2) BAK,BEĞEN VE PAYLAŞ

                                                bana mı dedin? (3) BAK,BEĞEN VE PAYLAŞ

                                                geçmişi silmeyi unutma (4) BAK,BEĞEN VE PAYLAŞ

Kaynaklar;
--------------
(1) https://imgflip.com/i/1qiews
(2) https://imgflip.com/i/1qif8r
(3)  https://imgflip.com/i/1qieq1
(4) https://imgflip.com/i/1qiema

Yayıncı: Yazar Ertuğrul Yıldırım tarafından yayınlanmıştır; Copright 2017

10 yorum:

  1. Çok güzel olmuş, elinize sağlık. :)
    Korkutucu, ürkütücü paylaşımlara ben hiç bakmayayım:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tşkr ederim..evt,bunu farkettim :))

      Sil
  2. Sürekli yeni yeni şeyler çıkıyor.Hangisine yetişelim bilmiyorum ben :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evt,yetişemiyoruz..bu nedenle bu capsli resimler morallerimizi biraz olumlamalaştırmıştır diye düşünüyorum.. :)) tşkr ederim..

      Sil
  3. Güzeldi valla. Bebekler bile nasıl sert bakabiliyorlar. Kutlarım. Paylaştım Yıldırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) haklısınız,bebekler çok sertler :)) tşkr ederim..

      Sil
  4. Hiç olmazsa yüzümüz böyle gülsün.. :) Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) evt,yüzümüz gülsün biraz :)) tşkr ederim..

      Sil